söndag 2 november 2014

Dopförberedelser och multitasking

Söndagkväll och helgen har än en gång rusat iväg. Konstigt hur helgerna alltid skall gå så himla snabbt!! Men i och för sig tycker jag nog att alla dagar just nu rusar iväg, känns som om jag inte alls hinner med. Det är mycket på gång hela tiden, även om vi kanske inte har mycket program utan före vårt hem.

Adrian somnade ikväll en 21-tiden och jag tvingade mig själv upp från den varma sängen och mysiga bebin. Hade bestämt i förväg att jag måste ta itu med lite grejer vid datorn efter nattningen. Har ju nämnt kanske tidigare att jag ofta somnar själv också efter att barnen somnat, är ju så himla TRÖTT på kvällarna efter dagen som varit. Men ikväll var jag bara tvungen att stiga upp, behövde betala några räkningar, läsa mail och skicka efter några julklappar åt fröken. Nu lämnade det lite tid också över och jag kände mig piggare så tänkte också knåpa ihop ett inlägg eftersom det nu igen gått en tid sedan jag senast loggat in.

Vad har vi på gång då förutom de vanliga sysslorna här hemma? Jo, nämligen förberedelser inför dopet som vi har nu inkommande lördag. Har skickat ut inbjudningar, köpt dekorationer och kläder samt beställt tårtor. På torsdag skall jag handla och hämta bröd till smörgåstårtorna som jag gör själv på fredag.
Frökens klänning är från Lindex och jag bara älskar den. I fredags provade vi dopkläderna och Alyssa tyckte själv att hon var en sessa med krona. Hon är så otroligt söt i klänningen och den passar henne perfekt. Ett diadem, några hårband och spännen fick också följa med hem. Hoppas hon går med på att ha nåt i håret under dopet?! Kanske inte allt för det får ju inte bli för mycket av det goda heller, men redan ett litet hårband och jag skulle vara överlycklig. Hon har ju en tendens att riva bort hårbanden eller spännena efter ett par minuter om hon då inte glömmer bort hästsvansen.;)



Kommer säkert att återkomma med bilder från dopet i ett senare skede.

Vardagen rullar på rätt så bra just nu. Adrian växer hela tiden. Vi hade rådgivning för två veckor sedan och då hade han växt ett kilogram på en månad. Det var riktigt bra. Jag hade efterkontroll samtidigt och allt var okej med mig också.
Vissa dagar och stunder är helt klart tyngre än andra. Men vi fixar nog det mesta. Man får bita ihop, ta några djupa andetag och försöka tänka positivt. Att tänka positivt är väldigt viktigt för mig för att jag skall orka just nu. Och även om jag ibland är riktigt trött och utmattad och har helt enkelt "lejdon" på typ allt så brukar jag nog alltid hitta något positivt som får mig sedan att bli igen på bättre humör. Oftast är det ju barnen eller B som slutligen får en att må bra igen. Ett leende, ett skratt, en kram, en puss eller helt enkelt en vagnpromenad i den friska luften.



Ibland känns det riktigt kaotiskt, både här hemma och i mitt huvud och man skulle behöva några par händer till. Så här såg det till exempel ut en fredagförmiddag i vårt kök. Man kan gott säga att multitasking is the shit just nu. Nåväl, det som jag hade på gång då denna bild togs var att jag stekte maletkött till en makaronilåda, kokade makaroner, drack kaffe, gungade vagnen där en herreman vägrade sova, kollade så att inte Alyssa busade allt för mycket, skrev mess med både B och mina systrar. Allt på en och samma gång. Ibland undrar jag hur mycket min hjärna klarar av innan den går på högvarv? ;)
Så nej, mitt liv är verkligen inte lätt just nu, men jag tar en dag i taget och jag överlever. Men det häftiga är att även om det kan vara kaotiskt den ena stunden så kan vi ändå hitta lugnet och harmonin igen efter tag. Dessa bilder är tagna samma dag men under mellanmålet. Bananplättar med jordgubbar.

Visst ser det lugnt och harmoniskt ut igen? Och det var det faktiskt. Lite tända ljus, ett snällt barn som äter duktigt och ja, det ser ju nästan ut som om vi skulle ha det städat...:)
Och när man frågar fröken om hon kan göra en duckface så ser det ut så här. Här dock med jordgubb i hela ansiktet.

Så ja, även om det är mina barn som gör att jag har det tungt just nu så är det också de som gör att jag orkar och är lycklig. Förutom mina barn så får jag jag ju givetvis tacka all den hjälp jag får. Jag och B är ett team som kämpar oss igenom detta tillsammans. Han är den bästa pappan mina barn kan ha. Och så förstås mamma och mina systrar, vad skulle jag göra utan dem?!
Lite andra bilder från vår vardag.












Jag hinner inte ofta skriva inlägg, men när jag en gång sätter mig ner så blir det lååååångt. Tyvärr! Men kanske någon av er orkade igenom allt?!


Nu önskar jag er en fortsatt mysig söndagkväll ( de 45 minuter som är kvar av den) och så söker jag mig tillbaka till sängen. Tröööött!!

Ha det så bra, vi hörs! Godnatt!




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar