söndag 30 november 2014

Julkalendern och liten hjälpreda

Första advent idag och vi har under veckan börjat förbereda inför jul. Jag har fotograferat årets julkort. Som vanligt lättare sagt än gjort med vår fröken som antingen vägrar sitta stilla eller svänger bort huvudet då jag närmar mig med kameran.





 Slutligen såg det ut så här så då gav jag också upp. Tänk att man ändå år efter år kämpar för dessa julkort. Kan bara tänka mig hur blodtrycket stiger till nya höjder nästa är då jag har två som har svårt att sitta stilla. Här kan ni läsa då vi fotade förra årets julkort, så häftigt att se tillbaka och se hur hon växer. Då hade jag nog ingen aning om att jag om ett år skulle ha två barn att fotografera ;).

Förutom julkortsfotograferingen har fröken bakat pepparkakor vid mommos.



Hon har också övernattat där en natt och jag var ensam hemma med mina killar en kväll.

Vi har varit på barnfest och sett pjäsen "Vem skall trösta knyttet?".

Jag har tagit mig tid att gymma hela två gånger och har idag världens träningsvärk i benen och magen. TAR SÅ SJUKT och jag förbannas över att bo i ett tvåvånings hus!! Men så skönt med gym igen, ger mig massor av energi att fortsätta orka med vardagen.
Alyssa har blivit en riktig hjälpreda här hemma, hon vill hjälpa till med allt från matlagning till städning.


Hon hjälper till att tömma diskmaskinen med reflexväst på sig. Hon har lite nu som då sina egna funderingar ;).

Adrian han växer också massor hela tiden och det händer grejer hela tiden. I torsdags fick han för första gången vaccin, reagerade med lite stegring på kvällen och lite ont i låren där han fick sprutorna.

Det är riktigt nära nu att han vänder sig från rygg till mage. Två månader tidigare än vad fröken var. Ni kan läsa om det här. Barn är så otroligt olika även om de är skapta ur samma form. Adrian är också tyngre än vad Alyssa var som halvåring.

I helgen har vi pyntat inför julen. Vi är en familj som har allt framme redan vid lillajul. Älskar att njuta av allt det fina under hela decembermånaden. Men ganska snabbt efter nyåret får det åka ut och tulpaner och andra snittblommor kommer fram här hemma hos oss.






I gårkväll då barnen somnat till natten paketerade jag in alla de små 24 paketen till frökens julkalender. Imorgon får hon  öppna det första paketet. Jag är så ivrig på hur hon kommer att reagera för det är ju hennes första julkalender. Kommer hon att gilla det att hon får endast öppna ett paket om dagen eller blir det bara jobbigt och hon vill öppna allt på en och samma gång?! Spännande, imorgon ser vi hur det blir! :)

Hoppas ni också haft en mysig första advent och lillajul?! Nu skall jag mysa vidare med min lilla familj denna söndagkväll :).

Ha det så bra alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar