tisdag 23 februari 2016

No more pink och nya tabletter i köket




Hej hej, från oss! Vi har det bra, men mycket på gång igen (sällan).



I dagens (hmm...veckans, kanske mer korrekt) inlägg får ni se några vinklar från ett annat färgglatt rum, nämligen frökens. Som ni kanske ser så är rosa den dominerande färgen och enligt B får det absolut inte komma mera rosa till detta rum. Punkt slut!

Nåjaa, Alyssa hon älskar sitt "nya rum" som hon så fint ännu kallar det. Och det gjorde hon från allra första stunden, då hon såg bilder på det som då skulle bli vårt hem. Och det tycker jag är det allra viktigaste, att hon själv trivs och känner sig hemma, vilket man märker att hon gör. Sällan är det dock så här städat och i ordning, även om vi plockar i ordning varje kväll innan läggdags. Men det är ju just det som det här rummet är till för. Barnen skall få leka och rådda, om de så vill. MEN ALLA hjälper också till att plocka undan sen efteråt. Och alla småbarnsföräldrar skrattar (läs. suckar) inombords: "lättare sagt än gjort". ;)



Ja, den gröna mojängen mitt på golvet som tar typ upp 80 % av rummet var en julklapp av min syster och C, dvs. Alyssas faddrar. Barnen älskar att leka koja i den så på så vis är den helt perfekt, men om jag ibland önskar att den skulle försvinna för gott, det är en helt annan sak. Alltid i vägen då jag är i rummet. Men såklart skall barnen få ha kvar den så länge de bara vill. Rummet är ju som sagt till för dem. Sorry, Sandra ;).



Idag fick vi också se sol i ungefär sju och en halv minuter. Jag hann ta två bilder av köket och instagramma, så var den borta igen. Men nya tabletter har fått ta plats vid matbordet och gardinerna jag beställt har kommit så nu väntar jag bara att de skall sys. Spännande att se hur slutresultatet blir!




Ha en fin vecka, gott folk! Och njut av stunden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar