fredag 18 mars 2016

Målade ägg och vår i sinnet


Om en vecka är det långfredag, så vi sådde påskgräs igår och målade ägg. De blev riktigt fina och jag måste säga att hon är väldigt duktig på att koncentrera sig när det gäller att pyssla. Hon skulle kunna sitta hur länge som helst. Därför tycker jag också att det är bra att hon är med i ledd verksamhet där det finns tid för pyssel. För jag hinner tyvärr inte alltid sitta ner själv med henne, när det är så mycket som måste göras. Men ibland tar jag mig tid, även om diskbänken svämmar över och potatisarna skall skalas. För det känns som kvalitetstid bara med henne. Och det behövs verkligen.






Solen kikar fram nu som då och det känns som våren är i luften. Men snömängden den förblir, i alla för tillfället. Hoppas det smälter bort senast nästa vecka. Jag är så redo att plocka fram vårkläder, cyklar och att bege oss ut på bara asfaltvägar. 


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar