måndag 23 februari 2015

Bloggpausen och Björnligan

Björnligan börja sakta men säkert vakna ur sitt ide ;). Det blev plötsligt en oväntad bloggpaus här efter jul men nu känner jag riktigt hur det kliar i mina fingrar att börja skriva igen. Under julen var det mycket krångel i våra liv. Vi var sjuka hela bunten, satt bland annat på julafton vid akuten med båda barnen. Sedan plötsligt gav modemet upp sitt kontrakt så vi hade inget internet under juldagarna och några dagar efter det så pajade min dator helt och hållet, vilket var väntat eftersom den hade strulat i många månader redan. Och sedan kände jag bara hur bloggen på något sätt lämnade till sidan. Vecka efter vecka gick, och på något var det riktigt skönt att ha en paus. Det är aldrig roligt att blogga om man måste krysta ut inläggen. Pressen att få till några inlägg lade sig helt och jag koncentrerade mig helt och hållet på vårt hem och familjeliv. Men på något sätt anade jag dock att jag kommer tillbaka då även solen lyser upp vårt lilla land och man hinner se lite av dagsljuset också.

Och visst var det så! Nu är våren på kommande, så HÄRLIGT! Och jag känner mig taggad igen att skriva på min sprillans nya dator ;).

Kan förstås inte gå in på vad allt vi sysslat med under dessa månader men jag tänkte berätta lite hur vår vardag ser ut just nu. Vi har ett rätt så aktivt liv med barnen. Alyssa har fyllt två år och har nu efter julen börjat jumpa i JKG, dvs. Familjegymnastiken och vi stortrivs. Hon är dock en rätt så blyg och skygg liten två-åring, som inte ännu vågar göra allt men jag ser framgångar efter varje vecka.

Vi deltar också i syskonsimningen en gång i veckan vid Östanlid. Båda barnen älskar simningen och det är ett bra tillfälle för familjen att tillbringa lite kvalitetstid tillsammans i vattnet. För jag måste ärligt säga att våra dagar rusar iväg väldigt snabbt just nu och ibland märker jag hur vi på något sätt bara springer om varandra här hemma utan att stanna upp. Men det är lite så det ser ut hos oss just nu.

B har bytt jobb och jobbar några dagar i veckan till kl 18 och en del lördagar. Vi gymmar också båda två just nu, försöker hinna med två till tre pass i veckan på var, Så jo, ganska ofta möts vi i dörren bara. Men när klockan slår nio och båda barnen somnat tar vi det lugnt i soffan med en bra tv-serie. Lite tid med varandra behöver vi också.

Mellan varven försöker jag träffa vänner och andra mammor också. Är så roligt att prata om allt vad småbarnslivet innebär, men jag älskar också att prata om vad som helst som inte har med pott-träning eller tänder att göra. Ibland försöker jag komma ihåg att jag inte bara är en mamma.

Adrian blir sex månader nu i mars. Han svänger sig, ålar sig fram, har två tänder och äter fastföda. Är fortfarande fast vid boobsen, jobbar på att han skall börja ta flaska. Men det bästa av allt är att han fortfarande är världens gladaste kille och kanske lite "mamis" (enligt då B och några andra). ;)



 Det är roligt att vara tillbaka och nu önskar jag er en riktigt fin start på veckan! Hoppas vi får se mycket av solen denna vecka! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar