tisdag 24 februari 2015

Sportlov och shopping

Hej, hej från oss denna tisdagkväll! Passar på att skriva under pauserna i den spännande men väldigt otäcka serien Hustrumördaren som går just nu på tv4.

Har haft en riktigt bra dag. Idag hade jag äntligen tid att städa, har sett allt för länge på våra inneboende dammråttor. Ikväll var det också min tur att åka iväg till gymmet för att träna. Imorgon och på fredag får vi besök och på torsdag skall Alyssa få tillbringa kvällen med mommo och moster som lovat att ta henne till lekhuset Maxifun och  på mat vid hennes favorit restaurang. I helgen kommer också systeri hem från Vasa, så en riktigt skojig sportlovsvecka har vi på gång.


När våren och sommaren är på kommande får jag alltid lust att shoppa. Det går liksom inte bara att låta bli då katalogen dumpas ner i ens postlåda.  Klickade hem lite kläder åt båda barnen för de soliga och varma dagarna vi har på kommande. Från dessa sidor i H&M hittade jag många fina plagg.



Har också beställt hem lite nya inredningsprylar i nya färger för ett försök till lite förändring i vårt hem nu under våren. Kommer att satsa på oliv- och mintgrönt. Det är längesedan jag haft grönt i vardagsrummet, har kört med rosa och lila ett tag nu redan. Men till påsk kommer jag att byta ut lite kuddöverdrag och andra inredningsdetaljer. Tycker om att ha möblerna och ytorna i hemmet i en färg som man inte tröttnar på i första tager och sedan byta ut de små detaljerna efter humör och årstider. Är ju så lätt och relativt billigt att få en förändring i hemmet då man tröttnat på något.


Vi har också lite större inredningsprojekt på gång och troligtvis också renovering på kommande inom snar framtid. Just nu planerar jag ett pojkrum åt Adrian. Alyssas rum är ju ett riktigt flickrum med rosa och vitt. Ganska lika som detta och mycket i hennes rum är beställt från H&M Home.


Adrian kommer att få ta över vårt nuvarande sovrum som har en grå tapet som fondvägg. Vi behöver inte tapetsera om för jag tycker det passar bra till honom. Jag utgår från fondväggen när jag inreder det blivande pojkrummet och beställde hem lite grejer från den här sidan i katalogen.


Det blir grått, lite svart och kanske lite blått också. Och förstås stjärnor, undrar nog när jag kommer att tröttna på alla dessa stjärnor vi har hemmet redan nu?! Jag och B kommer att inreda det nuvarande datarummet till vårt sovrum. Älskar att ha dessa små inredningsprojekt på kommande! Och ja, som jag nämnde tidigare eventuellt större renoveringsprojekt också, men det kommer jag att återkomma till lite senare. 

Nu blir det nog duschen och godnatt efter det, så man orkar med de livliga Björnungarna imorgon!

Sov så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar