söndag 31 januari 2016

3-åringen och en ledig söndag


Vi lever och mår bra, trots tystnaden här i bloggen. Men vilka veckor vi har bakom oss, huh! Oftast när det ekar tomt i bloggen så beror det på att vi har så massor på gång och jag prioriterar annat just då. Så har det känts nu i några veckors tid. Orken och energin har inte riktigt räckt till allt. Många kvällar har jag tänkt sitta ner och plita ner några rader, men sen har tröttheten tagit över. Men jag är i alla fall tacksam för alla som kikat in här dagligen och ni som känner mig vet att det kommer inlägg småningom, bara jag hittar tid ;).

Under veckorna som gått har vi firat vår underbara och kloka 3-åring. Tyvärr så blev hon sjuk natten till sin födelsedag. Hög feber och riktigt grym hosta. Ja, jag tror faktiskt att hon aldrig haft en sån hemsk hosta tidigare. 





Efter tre dygn med hög feber så började hon äntligen tillfriskna och vi firade med kalas.


Blev riktigt lyckat och många vågade komma, trots köldknäppen. 




Tårta och ballonger var det viktigaste för födelsedagsbarnet, men det bjöds också på pizzabitar, morotskaka, dadelbollar, kanelbullar och fruktpinnar.




Följande vecka när fröken var nästan helt återställd så blev ju förstås Adrian sjuk med precis samma. Feber (dock inte lika hög som storasysters) och hosta. Det blev innedagar och soffan en hel del.


Jag åt havtornsbär varvat med apelsiner och försökte på alla sätt förebygga att själv bli sjuk. Hade maratonspinning på kommande och en massa andra pass vid gymmet. Som tur klarade jag mig och maratonspinningen blev av för min del också. Det var en jätterolig upplevelse och jag är så glad att jag kunde vara en av de tre som höll i trådarna.

Fröken missade förstås två dagklubbsgånger då hon var sjuk, men nu är hon tillbaka och det går riktigt fint för henne där. Med sig hem har hon också haft pyssel som hon gjort. Den finaste ljuslyktan man kan tänka sig! 



Idag har jag en helt ledig dag och jag känner att jag verkligen behöver det efter fem pass den här veckan. För tillfället tar Adrian sin middagsvila och när han har vaknat blir det pulkabacken med hela familjen. Ser framemot bastun och soffmys senare ikväll. Samlar krafter och positiv energi inför inkommande vecka!

Ha det så fint och sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar