fredag 1 januari 2016

Tre nyår och tre rätter

Vi inledde det nya året på hemmaplan med våra vänner. Jag dukade upp nyårsbordet inför middagen och det blev en hel del sittande vid just det bordet under kvällen då vi åt och åt och åt och drack. Hade en jättetrevlig kväll med god mat och perfekt sällskap. Det här behövde vi verkligen. Barnen övernattade vid mommos. 

Det är faktiskt några år sedan vi senast firade nyår lite extra. För tre år sedan var jag höggravid och hade beräknat datum med fröken. Då var vi dock bjudna till våra grannar på middag, så det var också en riktigt trevlig nyårsafton. Året därpå alltså 2013, hade vi en 11-månaders baby och jag var gravid IGEN. Kommer ihåg att jag mådde så otroligt dåligt och att vi alla tre slocknade före tolvslaget. Året efter det alltså 2014 så hade vi ju lilla Adrian, så blev inte direkt något firande då heller. 

Men i år kunde vi koppla av lite, njuta av vuxet sällskap och god mat utan att behöva mata eller klä på någon, borsta tänder eller natta. Det gör vi ändå 364 kvällar annars under året, så gårdagen var riktigt toppen ;).



Jag hade gjort två olika nyårsdesserter. En chokladmousse med After Eight och en helt vanlig gräddig hallon pannacotta.


Vi skålade med ljusrött skumppa vid tolvslaget och jag försökte fånga min bättre hälft på bild. Han var dock inte lika medgörlig och jag fick inte en enda bild där han skulle ha sett framåt. Han brukar inte direkt vilja vara på bilder, men då det byter år så får han så lov att posera.


Kolla in minen på denna! :D


<3 



Hoppas att ni också hade en riktigt fin nyårsafton och att det nya året har börjat på bästa sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar