söndag 25 augusti 2013

Blondinbella och locktång

Jag och Sandra hade beställt biljetter till en föreläsning i Vasa, så jag åkte dit på torsdagkväll. Det var en finlandssvensk som började. Hon föreläste bland annat om mode, shopping, shoppingberoende och hållbar utveckling inom klädindustrin. Det var intressant, trots att jag aldrig känt att jag har något megastort shoppingberoende. Men intresserad av mode är jag ju och visst shoppar jag! Kände igen mig i en historia om föreläsarens goda vän som fick barn och tyckte att hon shoppade mindre då, tills hon märkte att hon tillbringade en hel del tid vid Lindex barnavdelning. Hmmm... en tankeställare, men tösen behöver ju kläder och Lindex har ju så otroligt fina och söta flickkläder.
Och sedan var det dags för denna fantastiska kvinna att föreläsa. Jepp, vi blev fotade med Blondinbella och hennes bebismage.
Och vilken föreläsning, det var så intressant att höra hennes berättelse och tips på hur man skriver en bra blogg samt startar och driver egna företag.
Det var också roligt att ha lite kvalitetstid med systeri som nu i veckan flyttat till Vasa. Jag fick också se deras nya, fina lägenhet. Det var en bra kväll, trots att det stack till lite i bröstet då jag körde på Vasas gator. Måste erkänna att jag saknar Vasa centrum jättemycket, trivdes i Vasa, det är en bra stad. Jag hoppas syster och hennes kille också trivs där under sin studietid. Men så hoppas jag också att de återvänder hit till norr då de fått sin examen efter ett antal år.
På fredag körde jag och fröken prupp iväg till Nykarleby. Tillbringade eftermiddagen med Nora och Felicia på Jutbackamarknaden. Fyndade lite smått och gott. Är så nöjd nu med min nya locktång. Första gången jag använde den blev jag så förbannad att jag nästan slängde ut den genom fönstret, andra gången gick hyfsat bra och i fredags blev jag jättenöjd. Det ser naturligt och lagom rufsigt ut, inga "barockskruvlockar" som jag körde med i gymnasiet.
Det är en OBH Nordica, creative curls. Man får med handskar för att inte bränna sig. Först är det lite krångligt men när man kommer på tekniken är den superbra och ganska snabbt går det också.

I går var jag till gymmet med Hanna. Vi gjorde mitt nya mixprogram och idag känns det verkligen i mina armar och axlar. Skönt med träningssvärk, då vet man att man har chockerat kroppen än en gång. Skulle idag vilja fara på något pass eftersom det är en "prova på höstens nya pass- dag". Men får se hur det passar in i mitt tidsschema. Skall hinna städa och fixa här hemma idag, tycker allt har bara lämnat under de senaste dagarna. Och så behöver ju någon ta hand om den här lilla krabaten, som roar sig framför spegeln genom att vinka åt sig själv. 
  Ha en riktigt skön söndag och njut av det härliga höstvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar