onsdag 21 augusti 2013

Nytt träningsprogram och proteinpulver

Jag hade träff i går med min svägerska, som också är min PT. Vi började med spinning och sedan satte vi oss ner med en tekopp för att gå igenom mitt träningsprogram. Har ju gjort samma träning nu i fem veckor. Två gånger i veckan ben och mage och två gånger i veckan armar och rygg. Däremellan har jag försökt få in spinningpass och vagnpromenader. Vi anser båda två att fem veckor är lite för långe med samma program, eftersom min kropp hann vänja sig vid rörelserna. Nu har jag ett nytt program som tas i bruk på lördag. Det är ett mixprogram för hela kroppen som skall utföras fyra gånger i veckan, åtminstone.

Är inte riktigt nöjd med mina resultat ännu, trots att jag tränar och tränar. Detta är på grund av att min kost är urusel. Jag äter så jättemycket skräp och väldigt oregelbundet. En orsak till detta är ju förstås att jag äter när jag hinner. Har inte alltid tid att laga mat just den tiden som jag borde och ofta blir det så att man mumsar i sig en massa gott efter kl 21 då fröken somnat.

Nu skall jag träna förstås, men också försöka tänka på kosten. Skall beställa proteinpulver som jag kan dricka som shake direkt efter träningen, det går ju snabbt och enkelt. Och vatten, mycket, mycket VATTEN!

Min svägerska studerar till PT och jag skall vara hennes skolprojekt resten av året. Nu har jag som uppdrag att skriva dagbok, både om träning och kosten. Kanske det håller mig från att fuska med maten?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar