tisdag 13 augusti 2013

Kusin vitamin och Shape up

Än en gång har dagarna rusat i väg och bloggen har fått vila. Känns som om tiden går mycket fortare nu när vi flyttat till Jakobstad. Kan ju bero på att vi ser mera känt folk och har mera program om dagarna. Jag och fröken prupp satte oss i bilen och körde i väg till Nykarleby. Hälsade på hos världens sötaste Felicia och hennes mamma.

Häng med nu kusin vitamin, tyckte Felicia. Alyssa har också fått busa med moster och börja tvätta sina två tänder på kvällarna.

Vi har varit på kalas till båtvarvet. Så fint att sitta på bryggan i det härliga sommarvädret. Vi hade också Jasmin på övernattning och kollade Jurassic Park i 3D.



Fröken prupp övar på att sitta. Just nu används vagnkorgen flitigt som stöd på golvet.

I går var vi en vända till Kokkola. Behövde handla lite smått och gott som inte finns att fås i denna stad.

Alyssa älskar andra barn, så för henne var nog höjdpunkten under dagen ABC:s lekhörna, där hon fick iaktta några barn som lekte.
Här är slutligen en bild på tatueringen. Bilden togs förra veckan, så då var foten och vristen ännu uppsvällda och skuggningarna lite röda. Nu har jag fått min vrist tillbaka och det värsta kliande är över, thank god! Det kändes nästan värre än nålarna, när det så kliade så otroligt och man inte fick klia. Ibland kändes det som om jag skulle ha kunnat ta en gaffel och bara klia och klia. I lördags vågade jag mig till gymmet för första gången efter jag fått tatueringen. Hade paus i 4 dagar, men nu kör jag hårt igen. Har också tagit i bruk appen Shape up för att kolla lite kaloriintag per dag. Har egentligen inte haft någon aning om hur mycket kalorier jag äter per dag, men tänkte att jag kunde med hjälp av appen lite reglera det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar