torsdag 10 september 2015

Höst i luften och kvalitetstid med mina "små-stora" barn

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har vi en rätt så fullspäckad höst. Det har varit mycket på gång den senaste tiden med kalasförberedelser, gymplanering och allt det andra som hör vardagen till. Lillebror reagerade också på vaccinet och hade hög feber i ett dygn. 

Men igår på förmiddagen var han äntligen feberfri och vi traskade iväg till ett av barnens favoritlekparker. Och jag måste säga att jag njöt verkligen av att ha den där stunden tillsammans med dem utan att behöva tänka på något annat eller göra något på samma gång. Kvalitetstid och jag märker hur jag uppskattar dessa stunder mycket mera nu när de inte längre är så självklara. För resten av dagen var det program igen med lunch, eftermiddagsvila, kvällsmat, frökens familjegymnastik och spinningskolning. Jag var hemma långt efter att det blivit mörkt och barnen somnat. 






Och när de satt där i varsin gunga och gungade, slog det mig hur stora dom faktiskt är. Känns som om de växt till sig över natt.




Idag har vi haft en lugn morgon. Dagens program är att tvätta lite kläder, göra lite hushållssysslor och ikväll får B gå ut och leka med dem en stund så att jag får planera morgondagens gympass. Det står Crosstraining på schemat. Häng med vetja om ni gillar att träna muskler, kondition och att svettas. Är väldigt effektiva 45 minuter i och med att det är intervallträning.

Ha en supertorsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar