tisdag 27 oktober 2015

Dagisålder och loppissöndag


Denna tisdag har fröken fått leka med sina kompisar i Folkhälsans lekpark. Hon stortrivs verkligen och jag är så glad att det har gått bra. Hon lämnade själv genast utan problem och än en gång har jag fått bekräftat att hon börjar vara i dagisålder. Hon pratar till och med själv om att hon vill börja på dagis, men eftersom planen är att jag ännu skall vara hemma med dem båda till nästa höst så har vi nu på allvar börjat fundera på dagklubben till våren eftersom hon fyller tre i januari. Tror det skulle vara perfekt med pysslande, lekande, samlingstunder osv. Det är ju inte heller varje dag så då får man fortfarande ha några sköna hemma dagar i veckan. 


Under förmiddagen gick jag och Adrian på stan. Jag var ute efter en varmare mössa åt honom och flera par handskar till huset. På söndag varvade jag tre loppisar utan att hitta nåt så det fick bli lite nytt den här gången från Lindex. I söndags hittade jag dock massor med begagnade vardagskläder åt Alyssa i stl 98/104, som hon behöver just nu. Tummen upp för Barnloppiset som ordnades vid högstadiet!


Min hals blev bättre redan under helgen och på söndag kände jag knappt av det. Ringde ändå igår för att höra provsvaren och det visade sig att jag hade Streptokocker G. Inte konstigt att jag var sjuk! Men eftersom det gick om så fort och jag inte känner av något mera så behövdes ingen behandling. Fick ta det lugnt ännu igår när jag drog ett pass vid gymmet.

Nu blir det att fortsätta fylla flyttlåda efter flyttlåda. Måste passa på då kvickstjärten/klätterapan sover. Kärt barn har många namn.

En trevlig tisdag önskar jag er!

2 kommentarer:

  1. rekommenderar dagklubben varmt. Lova å Alvin lämna ju heim me me tå ja var mammaledig me Edla. De var tå 5 år, men dagklubben räckt bra till, två dagar i veckan va riktigt perfekt. De for gärna å vänta på att få fara, å däremellan tog vi e lugnt me sovmornar å sånt. He va ett perfekt sista år innan förskolan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror det sko va riktigt perfekt åt Alyssa också just nu. Sko måst böri koll upp lite anmälningar och sånt, det nya året kommer snabbt å på :).

      Radera