fredag 23 oktober 2015

Spontanbesök och fredagsbullar

Fredag, gott folk!! Perfekt! Och en riktigt bra sådan även om B jobbar lång dag och är hemma först efter kl 18. Började morgonen med fuktmätning både här och i vårt blivande hem. Båda godkändes så nu är vi än en gång lite närmare drömmen om att få fira jul i huset. För tanken är att vi ska flytta 1.12. Hur vi sedan skall få det att praktiskt gå ihop för fyra inblandade familjer, ja, det har jag inte riktigt på klart ännu. Men det visar sig väl, får vi hoppas?!

Efter mätningen skickade Jessica meddelande om vi vill ha spontanbesök av henne och Wilda. Det ville vi förstås eftersom vi inte hade något inplanerat resten av dagen. Men jag förvarnade henne om att det är på egen risk, då jag ännu har ont i halsen. Blev nog sjukskriven igår två dagar framåt och har förstås också träningsförbud över helgen. Man skall ju inte kombinera halsont med träning, kan ju i värsta fall vara farligt. Så jag får ta det lugnt nu tills jag blivit frisk. Svalgprov får jag veta på måndag. Men tycker nog att jag börjar vara på bättringsvägen nu i och med att det idag går att svälja och äta igen.

Jessica och Wilda hade med sig fredagsbullar som vi mumsade i oss.




Nu blir det att fixa disken innan lillebror vaknar. Trevlig helg till alla!

2 kommentarer:

  1. Uuh, så he bleiv nytt hus iallafall :) Grattis! /Jenni Håååå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, förhoppningsvis om allt gar enligt planerna. Tack! :) Ni har ju int så langt ti koma å häls å på om ni komber ti Björnviken under jul ;).

      Radera