tisdag 10 november 2015

28 och en dans på rosor



Igår blev det 28 för min del. Måste ärligt säga att jag tycker verkligen om min ålder just nu. Vet inte om det är livssituationen eller åldern, men det är så mycket bättre än t.ex 15 eller till och med 18. Jag är verkligen ett fan av vuxenlivet, även om det ibland kan innebära svåra beslut, motgångar och utmaningar. Men vem har nu sagt att livet är en dans på rosor. Det är ändå så värt det sedan i slutändan och då blir det enligt mig en dans på rosor! Jag älskar livet och helst vill jag förstås leva det fullt ut. Och jag tycker verkligen att mina 28 jordsnurr har gett mig massor, vilket jag är så tacksam över.


På lördag var jag bjuden på tjejkväll och "städade upp" mig inför kvällen med lite nya kläder, smink och nagellack. Hade en riktigt trevlig kväll och det var så skönt att få koppla bort vardagen för en kväll. Många har säkert anat att vi har mycket på gång just nu och ibland känner jag att dygnets timmar inte riktigt vill räcka till. Men bara vi flyttar så tror jag nog december blir lugnare.



Denna vecka är också helt fullbokad. Drar fyra pass på gymmet och borde göra nya program till tre av dem. Har också en sista träff med banken och försäkringsbolaget. Mellan varven packar jag lite lådor och försöker få ordning på vårt hem som är ett enda kaos för tillfället. Men det må så vara, är ju inte så länge kvar nu. 


Rosorna fick jag på födelsedagen av B och piggar upp lite i höstmörkret.

Nu sover Adrian och jag måste passa på att planera ett gympass. Ha en fortsatt trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar