söndag 13 december 2015

Jul i vårt hus och bleka mumintroll


Söndagkväll och snart midnatt. Det betyder att jag överlevde veckan! En hel del pass vid gymmet och förstås sysslor här hemma för att få ordning på allt. 

Måndagkväll klädde vi granen. Först väldigt glada och ivriga barn som plockade i bollar efter bollar. När allt var klart var det en mindre glad lillebror som inte förstod att man inte längre rör de fina bollarna efter att granen är färdigt klädd. Stackars barn, life is hard!




Men nu står den där. Grönt plast med vitt, silver och rött. Men ack så vacker att skåda.




På onsdag var det dags för pepparkaksbak. Mitt tålamod räckte till en plåt med båda barnen. Sedan blev det en välbehövlig paus. Lillebror fick sova sin eftermiddagslur och vi andra två fortsatte på eftermiddagen. De tre andra plåtarna bakades mer harmoniskt och lagret är påfyllt med allt från bleka mumintroll till dinosaurier med brända svansar. Så goda allihopa!


Igår var jag på den roligaste julfesten på länge, nämligen personaljulfesten vid gymmet. Länge sedan jag skrattat så mycket. Det började med att jag drog ett Bodyaerobicpass, efter det höll en annan instruktör mediyoga. Vi hade ca 30 minuter på oss att fräscha upp oss lite efter träningspassen. Sedan bjöds det på mat, programpunkter, lekar och julsånger. Det var så otroligt trevligt och roligt. Det här lever jag länge på igen!

Idag har vi bakat julstjärnor, haft pappa och co. på besök samt firat 3-åriga Felicia. En riktigt bra söndag och ett bra avslut på veckan.


Psst...Postade också julkorten. 


Checklista för inkommande vecka:

- Hålla två spinningpass för yrkesskolan

- Handla färdigt alla julklappar

- Packa upp alla de flyttlådor jag har kvar


Önskar er alla en riktigt skön söndagkväll och en fin start på den nya veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar