onsdag 23 oktober 2013

Höstlov och me&i

Det känns som om vi varit på språng en hel vecka. Eftersom det var höstlov åkte vi till Vasa på torsdag för hämta hem den yngre systern och hälsa på hos den äldre.

Lunchade vid Rax med ALLA andra höstlovsfirare. Man får skylla sig själv när man väljer att fara dit, men fröken var glad när hon fick se på allt folk, både vuxna och barn. Annars riktigt lyckad shoppingresa med lite smått och gott åt tjejen vår och silvershampo åt mig. Får se då hur silvrigt mitt hår blir, har aldrig testat? Men det är ju sex år sedan jag var blond senast.

På fredag fick lilltjejen busa med sin moster och så kollade vi massor av Vampire Diaries. Har snart sett hela fjärde säsongen och jag är nästan helt besatt igen efter 9 månaders paus från mina favorit vampyrer. Usch, tonårsvarning! 

På lördag lunchade hela familjen prupp vid den nya asiatiska restaurangen i stan, Mango House. Lite senare for B på ishockey och jag och Alyssa hälsade på hos pappa. Vi hade babysim på söndag. Så otroligt roligt och Alyssa älskade vattnet och förstås badankorna. Hon dök som aldrig förr, och det kändes precis som om hon kom ihåg allt från våren. Jag bara älskade de stora och fräscha omklädningsrummen samt duschutrymmen. Får gåshud då jag tänker på hur vi trängdes med våra små bebisar förra våren. Tror det här blir jättebra och att hela familjen kommer att njuta av tiden tillsammans.

På måndag var det dags för ett frissabesök i grannstaden. Skönt, nu är jag snygg och fräsch i håret igen. Blir blondare för varje gång, jeee! Är det så att blondiner har roligare? Kan inte själv svara på det trots att jag testat på att vara både brunett och blondin.

Igår hade vi babyrytmik efter en veckas paus. På kvällen var jag på me&i party hos min kusin. Så mycket fint, men tyvärr håller inte plånboken just nu. Men en supersöt Smulan tunika åt min lilla smula beställde jag hem. Den borde komma snart på posten.
Dreglade också över dessa, men det får bli en annan gång. Kanske jag ställer upp som värdinna snart?


Passade också på kratta ihop alla löv från vår gård, 400 liter blev det. Och inte en dag för tidigt om man ser på vädret idag.

Bra då man har hemleverans på asiatiskt i detta stormväder.

Ha en bra onsdag, och hej, det är bara två dagar kvar till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar