onsdag 2 oktober 2013

Sjuklingarna och chokladmuffins

Hej från sjukstugan! Så förkylda alla tre. Alyssa har till och med haft feber nu i två dagar. Det är verkligen tungt att vara själv sjuk och samtidigt ta hand om ett sjukt barn. Känns som om jag blivit ner klubbad med denna.
Men nu sover den lilla, en stund i alla fall. Kände mig så grym då jag torterade henne med suppositorier, natrium chlorid och salva. Men det hjälps inte, trots att hon gallskriker. Det är ju för hennes eget bästa. Hoppas det snabbt går över! Tycker typ att alla är sjuka just nu. Tröstar mig med chokladmuffins som B bakade idag efter jobbet.


Kommer garanterat att gå upp tillbaka de kilon jag gått ner under den senaste tiden. Saknar gym och träning. I dag skulle vi ha gått igenom mitt nya armprogram, VILL BLI FRISK!! Så här ser annars min kost- och träningsdagbok ut. Har fyllt i den nu i sju dagar och skall jag snart få ett kostschema baserat på det.
Måndagen började med bus direkt från morgonen.
Kolla in den finurliga minen på fröken prupp. Lilltösen fick också prova på bröd. Hälften av smulorna hamnade på golvet. Men ingen fara, jag behövde inte ens ta fram dammsugaren för de blev snabbt uppätna av fröken själv.

Vi borstade alla de fem tänder som spruckit fram och for ut på vagnpromenad i höstvädret. Det börjar bli riktigt kallt nu, så det blev premiär för min mössa som jag köpte i våras. Märkte dock att typ hälften av barnen på skolgården har en likadan.



Vi fick övernattningsgäster så jag fixade till med gourmetmiddag. Efterrätten bestod av kokta päron och citronglass, gott som bara den!
Följande dag var det dags för babyrytmik med våra nattgäster.

Kände mig redan då hängig och märkte också att fröken prupp inte var sig själv. På eftermiddagen steg tempen och jag suckade tungt. Trodde jag skulle klara mig undan eftersom jag proppat i mig en massa vitaminer, för att inte tala om alla havtornsbär. Nu blir det nog soffan och finrexin, känner mig riktigt febrig. Återkommer när jag orkar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar