torsdag 26 september 2013

Kostdagbok och green tea


Dagarna som varit.

Måndag. Rätt så slö dag. Tillbringade en hel del tid i köket med min lilla hjälpreda. Då leksakerna blir tråkiga brukar jag ge slevar eller plastburkar. Då är hon nöjd för ett tag och jag kan fixa i köket.

Vår lilla kanin fick också undersöka och gnaga på en morot.

Här märker hon att jag fotograferar med telefonen och skall förstås genast ha tag i telefonen. Undrar vad det är med småbarn och telefoner?
Tisdag. Kusinträff som vanligt med start från morgonen. Babyrytmik på förmiddagen och en massa lek och bus på eftermiddagen. Mammorna försöker hinna fixa lunch och äta mellan varven. Men jo, jätterolig dag.
På tisdagkväll hade jag också träff med min PT på ett av stadens caféer. Vi åt kladdkaka...hmmm...passar ju bra då vi diskuterade kostvanor. Men gott var det! Nu skall jag fylla i ett speciellt kost- och träningsschema i sju dagar, sedan skall vi planera ihop ett individuellt kostschema utgående från det. På lördag får jag nytt träningsprogram. Är så ivrig eftersom jag har blivit utlovad ett verkligt tufft program som kommer att svida och visa resultat. Jag har inte själv märkt ännu några förändringar och vågen stampar typ på samma hela tiden. Men min PT sa igår vid gymmet att hon nog märker skillnad på min kropp och att muskler har börjat synas mera. Det var roligt att höra och nu är jag ännu mer taggad att fortsätta. 
Denna vecka har det också druckits en del te. Kvällarna är kalla och mörka, det är verkligen höst nu. Det får gärna vara höst nu ett tag, vill inte ännu ha snö som det sägs komma snart. Blev riktigt chockerad igår på vagnpromenaden då det plötsligt började slaska. Men det slutade lika snabbt som det började. Vilken tur för det blev iskallt om både händer och ansikte när det bara piskade mot en.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar