söndag 1 september 2013

Babykläder och vampyrbebis

I onsdag var vi och kollade läget i Jeppiszcity, det var nämligen Spotlight. Vi hann stå några timmar på gågatan innan det var läggdags för fröken. Hon gillade som vanligt att se på folk och speciellt andra barn. Hon är nog världens lättaste barn att ha med sig på stan eller i butiken och det är jag tacksam för. Tröjan hon har är ny och är beställd från H&M, jättesöt!
Men det börjar vara lite kyligt om kvällarna så jag borde skaffa vantar åt henne. Får se hur vi får dem att hållas på, när vi nu redan har problem med sockorna som hela tiden dras bort av fröken själv? Annars så har vi busat en hel del är hemma, försökt bland annat klättra upp i klösträdet eller vinka omkull leksakslådan. Den mörkblåa bodyn beställde jag från H&M, köpte en likadan i mörkrosa med vita prickar, men den har vi inte fått ännu. Jag beställde ganska mycket kläder åt Alyssa eftersom hon växt ur de flesta kläder. Får nästan varje dag plocka bort något plagg som är för litet. Det är nog lite synd att hon inte hinner använda så länge sina fina kläder. Just nu har hon storlek 74 på bodyn, tröjor och klänningar och 68 på byxor.

På lördagmorgon var ju B hemma, och det var roligt. Sötisarna läste böcker tillsammans i pyjamas. Alyssas Hello kitty pyjamas kom i samma paket som de tidigare plaggen.
Bakade en äppelpaj av de äpplen vi fick från Nykarleby. Men har en hel del kvar ännu, vad borde jag göra av dem?

Har verkligen fyllt min kvot av socker nu i helgen. I lördags firade vi en 6-åring i Sandsund och där bjöds det på en massa gott. Var tvungen att gå hem med vagnen från Sandsund för att stilla med samvete. Och så kom Sandra med en hel cheesecake som lämnat av från ett 50-års kalas. Gav hälften åt mamma och systeri. Så om någon känner för lite god cheesecake har vi massor.
Lego är bäst enligt små 6-åriga killar. Fröken fick också provköra 6-åringens traktor. Jeansklänningen passar precis, hoppas hon kan ha den ännu i höst!
Venetziansk firades hemma. Syster kom på besök och vi bakade pizza och tände ljus här hemma för första gången i höst. Mysigt!
Vi har städat tillsammans, men måste fortsätta i dag då vi inte hann få färdigt allt i fredags. Så här ser det ut då jag dammsugar nedre våningen. Jag har en liten skugga som förföljer mig i varenda liten vrå. 
Men stackarn har en hörntand som håller på att spricka fram och vi har snart en vampyrbebis. Och i och med detta följer mycket lidande och då menar jag att hela familjen prupp lider. Vilket gnäll!!  För en stund sedan tog det en och en halv timme att få henne och sova. Hon bara grät och gnällde och kliade sig i munnen. Till sist tog jag tuggleksaken och gnuggade på tandköttet för att försöka påskynda processen. Hoppas man får göra så? Antar att det är jobbigare när hörntänderna kommer? Hon hostar och snörvlar också en del, men ingen feber än så länge.

Nu blir det att städa klart, koka broccoli, promenera med vagn och gymma. En fullsatt söndag åter igen. Men inte skall jag klaga, blir ju inte tråkigt i längden heller.

Ha en riktigt skön fortsättning på söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar