fredag 6 september 2013

Jordgubbskvarg och fredag

Veckan har rullat förbi i sådan snabb takt att jag knappt själv hunnit med. Hade inga särskilda planer inför veckan, men ändå har vi haft fullt upp varje dag. Har försökt skriva blogginlägg under veckan, men det har inte blivit av. Men nu kommer lite kort det vi sysslat med under dagarna som varit.
Vi har hälsat på några gånger hos mamma och syster. Alyssa älskar leksakerna som en gång i tiden varit mina och syskonens. Leksakshammaren är en favorit, undrar om hon kommer att gå i sin fars fotspår vad gäller karriärval?
Myst med tända ljus och en bra serie om kvällarna. Haft planer på att kolla Idol, men glömt bort det varenda kväll. På måndag sätter jag alarm på telefonen för att inte glömma.

Försökt mig på nya maträtter. Bland annat drickbar jordgubbskvarg och pastaform med ost. Det var gott och lite ombyte från vanliga, tråkiga makaronilådan. Och kvargen gick snabbt att tillaga och var jättegod. Bjöd också mamma och Nora på räksoppa här om dagen, riktigt lyckad den också.
Så har vi varit på många, många vagnpromenader i det varma höstvädret. Har försökt hinna med en 90 minuters vagnpromenad/ powerwalk varje dag. Så skönt för mina spända ben och fröken sover gott.
Har besökt gymmet en del under veckan, både styrketräning och spinning. Förundrade mig över vem som hoppat ur sina trosor utanföre gymmet. Försökte lösa mysteriet, men jag gissade på fel person så det förblev olöst.
Jag har fått paket på posten. Ikväll skall jag provsmaka proteinshake för första gången efter gymträningen.

Vi har lekt med bubbelplast och lärt oss att sitta stadigt utan stöd. Nu är det fredag, det innebär städning, handlande, powerwalk, träning och tortillas.De flesta dagar är likadana hos oss, oavsett om det är tisdag eller lördag. Men helg är ändå alltid helg. Avslutar detta blogginlänng med denna fina bild som B så fint lagt upp på sin facebookprofil, det är fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar