onsdag 11 september 2013

Dinosaurier och tv-serier

Lite kort om de senaste händelserna.
Fredagsmys med tortillas och godis. Slutade med att båda sov på soffan trots att dinosaurierna i Jurassic park 3 garvade på i bakgrunden. Vad brukar man säga att dinosaurier gör när de har sina läten?

Men efter en lång natt var vi pigga och glada igen på lördagmorgon. Fröken prupp sov från kl 21 till kl 8 utan att vakna. Lyx! Kan tyvärr inte säga samma om föregående natt, jäkla hörntänder! Nåväl, det är en annan historia. Back to dagarna som varit.
På söndag var vi på konstutställning. Det var en vän som visade sina fina konstverk. Hennes tygtryck tyckte jag speciellt mycket om. Fröken hade också jeans på sig för första gången söndagen till ära.

På måndag hade vi kusinträff med massor av lek, bus och drickspauser. Undrar om det skulle kännas så här att vara tvillingsmamma?
I går hittade jag äntligen ett mellanmål som vår tös gillar och slukar i sig. Har haft problem ända sedan hon var fyra månader att få i henne frukt- och bärpuréer. Har provat alla möjliga men ingen har varit någon höjdare. Borde kanske egentligen vara nöjd eftersom hon äter "vanlig" mat jättebra, det är bara det söta hon inte gillar. Men nu var Luumuunelma gott enligt henne. Det är plommon, päron och kvarg och säkert maaassor med socker. Men jag gör ju all annnan mat själv åt henne så då tycker jag att hon bra kan äta en halv bruk piltti på eftermiddagen som mellanmål. Skall prova Mansikkapilvi imorgon, låter himmelskt gott! 

Här är några serier som jag vill rekommendera. Har nyligen kollat igenom Better off Ted med B och nu har vi börjat med New Girl som Nora rekommenderade åt oss. Vill gärna ha en serie som  jag själv ser på när B spelar sina dataspel och en gemensam serie för soffmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar