söndag 22 september 2013

Hobbitar och söndagsfilosofering

Vad snabbt lördagen gick. Tränade och promenerade, kokade och handlade. Och så blev klockan 9 och vi firade med att äta tacopaj och se på skuttande tredimensionella hobbitar. Det var den lördagen.
Men vilken natt sen, en del gråt och gnäll och ovanligt många matningar. Samma sak fortsatte i morse. det tog oss bara en timme, nästan 4 dl mjölk och två bajsblöjor att få henne och sova. What is going on? Vet att det är mycket som händer i den lilla kroppen vid 8 månaders ålder. Eller är det tänderna? Troligtvis allt på en och samma gång, antar jag. Den ena hörntanden har spruckit fram och den andra är på kommande. Tror också det är något på gång med framtänderna. Men nu sover fröken, tvättmaskinen surrar på i bakgrunden och jag pustar ut vid datorn. Bara jag får rett ut kaoset i köket och får korvsoppan att puttra på spisen är jag nöjd. Gotta love småbarns liv! Gotta love sundays!

Men trots att jag ibland är så trött att jag bara vill gräva ner mig och gråter för typ ingenting är jag ändå så otroligt tacksam. När man har hör om unga människor som får cancer och mammor som inte bara föder ett dött barn utan två inser man genast hur bra man har det. Grät floder i fredags då jag läste en mammas blogg som än en gång förlorat sitt barn. Och jag frågar mig själv vad är meningen med detta?

Är så otroligt tacksam och lycklig för mitt liv! Jag har världens bästa sambo och världens bästa dotter! Jag får krama och pussa dessa två nallebjörnar varje dag. GOTTA LOVE LIFE!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar