fredag 20 september 2013

Katten och tuppen

Våra småtjejer var på babyrytmik i tisdags. Oj, så roligt det var och flickorna njöt av varenda sång! Här är våra smågangsters, den ena med en pipa i munnen.
Nå nej, det är nog bara en liten minispade. Men häftig bild i alla fall.
På tal om häftiga bilder, ser ni något speciellt med denna bild? Fattas bara ett " kuckelikuu". På morgnarna är det varken katten eller tuppen som väcker mig, utan denna lilla tös. Hon har börjat ta upp sig på knäna och så klappar hon mig lite lätt på handen eller i ansiktet. Så sött och så mycket bättre än en väckarklocka.

I morse gjorde hon något alldeles nytt, nämligen att stå på fötterna. Det går framåt för fröken prupp, och rätt så snabbt också.
Det är fredag igen, skönt! Har inget speciellt inplanerat för helgen förutom lite träning och så borde jag koka mer mat åt tjejen. Det håller på att ta slut i frysen. Tänkte lite om jag skulle testa att koka lax åt henne också, det skulle vara en helt ny smak. Vi får se. B skall på ishockeymatch ikväll så det blir bara jag och Alyssa. Skulle vilja hälsa på hos mamma och systeri, men syster har körtelfeber. Stackarn, hoppas hon snart blir frisk. Kanske det blir en vända till stan för att fördriva tiden?
Ha en riktigt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar