måndag 16 september 2013

Åttamånaders babyn och träningskläder

Vår bebis blev 8 månader i fredags.

Vi lunchade på stan med mamma.

Vi hade också tid till rådgivingen för en åttamånaders kontroll med läkarbesök. Allt var ok. Fröken väger nu 7580 g och är 68,5 cm lång, hon följer bra sin egen kurva.
Vi har också varit på några promenader, sångfågeln och jag. Men jag led mest på grund av min trasiga häl. Jepp, jag har skoskav över hela hälen, den är alldeles trasig. Och det är på grund av dessa skor, skorna som jag tänker bränna upp eller kanske eventuellt sälja på loppis. Kanske de passar någon annan bättre?
Nu har både mamma och B förbjudit mig att anväda dessa nya skor som jag köpte i somras. Så synd att det blev så! Skorna var en av orsakerna varför vi då på lördag packade barn och vagn i bilen och körde till Vasa. Hälsade på hos Sandra och Christoffer, lunchade och shoppade.




Vi hade räknat med att det är "Storm" vecka i Vasa med en massa erbjudanden och rea. Med mig hem fick jag förstås ett par nya lenkkiskor och träningstoppar från både Sportia och Gina tricot.



Tänkte posera lite sportigt nu i och med träningstemat. Fröken ville också vara med på ett hörn.

I går chillade vi mest, förutom lite vagnpromenader och gymbesök. Imorgon blir det program igen direkt från morgonen, nämligen babyrytmik. Spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar