söndag 5 januari 2014

Årskrönika del 2

Juli

Juli var månaden då vi flyttade in på riktigt. Jag och B tog en resa till Ikea där vi köpte lite nytt till hemmet. Jag fick inreda min egen blogghörna.
Vi firade också Jakobsdagar och deltog i både Barnens dag och kroglivet. Jag började träna vid Jeppisgym och fick ett eget träningsprogram av PT:n.

Augusti

Månaden då vi var på bröllop och jag gaddade mig för första gången.

Det var månaden då jag och Sandra deltog i Blondinbellas föreläsning i Vasa.
Augusti var också månaden då vi började umgås rätt så mycket med dessa två damer. Fröken prupp lärde sig att åla under augustimånad.
September

Det var månaden då det blev höst på riktigt och vi fick massor av äpplen.
Vi shoppade loss i Vasa och...
började med Babyrytmik, vilket var genast en succé.
September var månaden då fröken prupp lärde sig att sitta utan stöd.
Oktober

Det var månaden då jag skrev kostdagbok och tränade flitigt, vilket också ledde till en muskelinflammation.

Oktober var månaden då jag deltog i ett Me and I- party.
November

Månaden då jag firade min födelsedag och B´s första farsdag.


Det var månaden då vi överraskade B på hans födelsedag.
Och så kom den första snön som tyvärr inte varade så länge.
Vi firade också Felicia på hennes 1-års dag och min brors examen.

 December

Månaden då tomtarna kom fram.

Det var månaden då vi firade 9- års dag och jag började julbaka.

December var månaden då vi deltog i julfest och slutligen kom också en efterlängtad julafton. 

Det nya året firades först på tremis och slutligen då fröken somnat, på tumis. Middag för två och soffmys.
Min årskrönika blev mycket längre än vad jag hade trott, men det har också varit ett mycket händelserikt år med ny familjemedlem och flytt till annan ort.

Kort sagt har detta varit det tuffaste år jag upplevt, men också det mest fantastiska. Jag kommer alltid att komma ihåg det gångna året. Nu ser jag framemot ett nytt år med nya möjligheter och nya utmaningar.

Ett riktigt Gott Nytt År till alla, och jag lyfter på hatten till de som orkat plöja igenom allt detta!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar