onsdag 8 januari 2014

Vårblommor och projekt

Vi städade ut julen redan under helgen. Så skönt!

Inget mera rött. Nu är det vårblommor som gäller. Eftersom vi verkar hoppa över vintern i år får våren gärna komma tidigare.

Jag fick fina vårtulpaner av min moster igår då jag var värdinna för ett Tupperware- demo här hos oss. Ni kan tänka er att jag hade bakat lite till det också.

I dag börjar projekt " baka till Alyssas 1-års kalas" som vi skall ha i tre omgångar. Jag har sett mardrömmar om tårtan och kommer troligtvis inte att baka något på ett halv år framåt efter att vi förhoppningsvis överlever kalasen. Varför måste jag göra det så jobbigt för mig själv och stressa? Skulle ju lika gärna kunna ta det lugnt och ta det som det kommer. Men nej, sån är jag ju inte jag. Allt måste vara perfekt och helst hemlagat, suck! Mamma försökte försiktigt föreslå att jag beställer tårtan, men nej det kunde jag inte gå med på. Får helt enkelt skylla mig själv!

Men jag har ju min lilla hjälpreda som nuförtiden kan öppna precis alla skåp och lådor i köket så visst kommer det att gå bra.
Får tänka positivt att hon har ju något att sysselsätta sig med medan jag bakar. Men det är ju förstås inte lika roligt då hon hittar skräphinken och drar kaffepåsen över hela golvet. På tal om golv längtar jag verkligen till att vi ska få nya då jag ser den här bilden. Ibland undrar jag nog vad man tänkt med då man valt detta golv till köket? Kanske det var mode då för tjugo år sedan?

Nu vaknar fröken, dags att sätta igång med projektet.

Trevlig onsdag till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar