måndag 13 januari 2014

Kalas och liten sjukling

I dag fyller vår underbara prinsessa 1- år, hipp hipp hurra!! Vi firade henne i lördags och nästa helg blir det kalas nr 2 och 3.


Jag hade bakat en Barbapapa tårta, cupcakes och lite annat smått och gott. Tyvärr var inte tårtan så god som jag hade önskat, är ganska dålig på att göra tårtor. Skall försöka förbättra på smaken till nästa helg, övning ger färdighet eller hur?
Jag och vår prinsessa.
Förstås fick hon paket i överflöd. Det är lite synd att hon fyller år så här nära jul, för tillfället har vi allt för mycket leksaker och det känns som om hon inte värdesätter dem tillräckligt.
Men som tur fick hon nödvändiga grejer också, såsom hörselskydd.
Tyvärr blev fröken prupp också sjuk under helgen. Tempen steg till över 38 grader och hon är ordentligt förkyld. Idag har hon ingen feber längre men är fortfarande snorig så jag avbokade vår tid till rådgivningen som vi skulle ha haft idag. Ny tid nästa vecka då vi har kalasat färdigt. Vill ju inte att hon ska vara febrig nästa helg också på grund av vaccin.
Imorse fick hon ett litet paket av mig. Jag köpte redan i höstas ett minikök åt henne som jag tänkte ge till födelsedag, men är lite fundersam om hon är lite för liten för det ännu. Vi skall se om vi ger det här senare under våren någon gång?

Trevlig måndag och hoppas ni får en riktigt bra start på veckan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar