onsdag 8 januari 2014

Utmaningen och lite saker om mig själv

Har blivit utmanad av paulaspalats att berätta 11 saker om mig själv och svara på Paulas frågor. Jag försöker svara så långt jag hinner förrän fröken prupp vaknar. Vi får se om jag hinner utmana någon annan.

Om mig

1. Jag spelade fotboll under lågstadietiden och tyckte att det var riktigt roligt.
2. Jag och min fästman har varit på BB på samma gång när vi föddes. Han är född tre dagar efter mig. Trots detta träffades vi först 17 år senare och har sedan dess hängt ihop.
3. Jag var 12 år gammal då min yngsta lillasyster föddes. Så en del blöjbyten har jag nog gjort innan jag fick mitt eget barn.
4. Jag är klasslärare med biämnena gymnastik och specialpedagogik.
5. Jag har jobbat vid Wasalandia som både biljettförsäljare och kontorist/chef för info- och biljettteam.
6. Jag tycker om att koka mat och baka så länge jag får göra det ostört och utan stress.
7. Jag ändrar min dialekt beroende på vem jag pratar med, vilket jag själv tycker är rätt så störande.
8. Jag har ingen speciell favorit årstid, utan ser alltid framemot en ny, njuter av den en tid för att sen börja längta till nästa.
9. Jag saknar Vasa mycket och kan tänka mig att flytta tillbaka en vacker dag.
10. Jag hatar att städa både kylskåp och att tvätta fönster, men att städa sådär annars är inget problem.
11. Jag tycker om dans som motionsform och skulle gärna fortsätta med det efter några års paus.

Jag svarar

1. Du med tre ord?

Lugn, mamma, drömmare.

2. Mellannamn?

Fredrika ( vilket är också fröken prupps mellannamn)

3. Naturlig hårfärg?

Blond som barn, numera mörkare ton av blondt till en mera ljusbrun variant.

4. Senast sedda biofilm?

Wolverine

5. Favoritblomma?

Liljor och tulpaner.

6. Dagens middag?

Vet inte riktigt ännu, men troligtvis kyckling.

7. Låt på spellistan?

Lyssnar väldigt lite på musik för tillfället, tyvärr. Men kanske Avicii med någon låt?

8. Favoritplats?

Hemma i köket eller på soffan.

9. På fötterna?

Strumpor.

10.  Sinnestillstånd?

Lite trött och småstressad inför 1-års kalaset som vi har på lördag. Men ändå lycklig och glad :).

11. Vardagslyx?

En god middag som man satsat lite mera tid på och som man får äta i lugn och ro ostört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar