fredag 24 juli 2015

Bilstols jakten och rea på rea

Igår blev det en shoppingdag i grannstaden. Åkte iväg på förmiddagen och kom hem senare mot kvällen. Vi var på jakt efter en ny bilstol åt Adrian. Men jag måste säga att vi blev grymt besvikna på Kokkola gällande utbudet av bilstolar. Babybutiken hade enligt oss väldigt dyra märken och stolar. Ingen Britax överhuvudtaget i lager men som beställningsvara. Då kan man ju beställa själv lika bra från nätet för en hundra lapp billigare. Vi köpte ju en Klippan åt fröken från just denna butik, men kände just nu att en sån stor summa för en bilstol inte rymmer vår budget för tillfället och därför hade vi siktat in oss på en Britax multi-tech som jag sett på nätet vara i prisklass 220-250 euro, lite beroende på. Både Prisma i Kokkola och Jakobstad har en Britax, men den går bara att ha så att barnet sitter med ansiktet framåt, och så vill jag inte att de sitter ännu.

På hemvägen googlade jag Babystyle i Vasa och enligt deras hemsida hade de just den modell vi var ute efter så jag ringde dit genast. Jag fick reservera en och kan hämta den på måndag då vi är på väg till Molpe. Och för endast 229 €, helt huippu bra!! Så skönt att vi hinner byta stol åt honom nu innan Åbo resan. Denna gång levererade Vasa helt klart!





Förutom då att vi var på bilstols jakt så gick vi i klädbutikerna. Ville ha något nytt att ha på mig på morgondagens galilej. Hittade några nya plagg för en liten summa pengar, eftersom det var till min lycka rea på redan nedsatta kläder. Nu låter det kanske som om jag gnider om minsta lilla sak, men plånboken ekar tomt nu efter att jag övergått från mammaledigheten till vårdledig, och jag måste ärligt säga att vi vänder på minsta lilla slant. Men jag vet att vi inte är ensamma om det, för så är tyvärr vardagen också för många andra barnfamiljer. Man kommer inte långt med hemvårdsstödet.

Men några nya plagg kunde jag som sagt unna mig. Det blev en svart maxiklänning, en blå maxikjol för endast 3 euro, och några toppar. H&M hade bland annat två rea plagg för priset av ett, så tummen upp för det också. Får se då hur jag kombinerar morgondagens outfit ;).


Det är ju annars fredag idag, gott folk! Hoppas ni får en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar