tisdag 14 juli 2015

Packa Mammas Kappsäck och rent kylskåp


Idag har vi för engångsskull haft en riktigt effektiv dag. Tycker att vi för det mesta inte får gjort så mycket om dagarna, förutom det som är riktigt nödvändigt. Men idag tvättade jag äntligen ur det väldigt smutsiga och äckliga kylskåpet. Har länge velat få det gjort och nu passade jag på när jag inte behövde ha mina hjälpredor med mig inne i skåpet. Kan meddela att kylskåpet är just nu skinande rent, men dock väldigt tomt. B dammsög och skurade golven på nedervåningen och han lovade att få hela hemmet färdigt städat tills vi kommer hem från vår lilla resa. Då kan vi njuta av Jakobsdagar som börjar på söndag och semestern som fortsätter.

Ikväll har jag packat eftersom det är tidig väckning imorgon bitti då vi hoppar på tåget till Helsingfors. Tvättmaskinen har gått het några dagar här hos oss kan ni tänka er. Packade inte så mycket kläder åt mig själv, men åt barnen blev det nog en hel del. Adrian brukar vanligtvis använda tre omgångar kläder per dag, så åt honom blev det nog mest. 

B stannar hemma på Farsvila. Det visste vi nog redan i vintras med mamma när vi började planera resan, att han knappast har något intresse att komma med för att se gymnasterna. Men jag däremot är riktigt ivrig och skulle inte ha velat missa denna chansen för allt i världen. Helst skulle jag nog ha deltagit själv också, men det var tyvärr inte möjligt den här gången. Men då det nu ordnas World Gymnaestrada i Finland, ja då kan man ju inte missa det. 

Efter städningen blev det en välförtjänt kaffepaus på terrassen. Så härligt med sol och tid tillsammans. Njuter verkligen av att ha B hemma. 











Nu blir det att ta en dusch och sen att kolla en sista gång packningen, för att sedan ta natten. Får ju inte missa tåget. ;)

Ha det bra, så hörs vi när vi är hemma igen. Kommer säkert att uppdatera om vår resa på Instagram, så ni får gärna följa med där.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar