fredag 14 juni 2013

Familjedag och bastu

Jag hoppade över spinn och core i går kväll, tog en vagnlenkki istället. Det slutade med att jag kände mig extra energisk, så jag körde intervallträning, genom att springa och gå turvis med vagnen. Jag som alltid har sagt att jag aldrig kommer att börja springa med barnvagn. Måste ha sett rätt lustigt ut då jag kom springande längs ängsvägen i regnet med vår brio kombi, som verkligen inte är någon vagn att jogga med.
   
 Jag hade publik senare på kvällen då jag körde egen muskelträning hemma på vardagsrumsgolvet.
Har tillbringat hela dagen på stan. Började med att luncha vid B:s favorit lunchställe. Efter det skötte vi ärenden och handlade lite saker som vi behöver.  Tösen behövdes mata mellan varven och vi tog oss en välförtjänt kaffekopp.

Jag köpte nya träningsskor på rea. Orsaken till min sjuka häl är troligtvis gamla och nötta skor, så nu hoppas vi på ännu bättre träning med dessa fräscha och nya.
Vi köpte också en ny mikro och en massa städgrejs till vårt nya hem. När vi kom hem hade vi tänkt grilla korv, men det såg ut att börja regna så vi kockade ihop lite ugnskorv i stället. Man får väl synda lite vad gäller maten när det är fredag.
Nu blir det snart bastubad för första gången i vår nymonterade bastu. Hoppas på hyvät löylyt och avkoppling. I morgon har vi en spännande dag framför oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar