söndag 9 juni 2013

Gröt och hår

Hur mysigt är det inte att få vakna upp en söndagsmorgon med dessa två sötisar?! Det fick jag i morse, och rätt så utvilad kände jag mig också. Började på med gröten i går kväll. Går inte riktigt som förväntat, men vi kämpar vidare och försöker få i henne mer och mer varje kväll. Kanske hon snart börjar gilla smaken och äter frivilligt. Jag ansåg att det smakade riktigt gott när jag jag själv prövade att smaka. Bra skulle ju vara om jag fick lite längre sovtimmar. I natt åt hon kl 24 och sen följande gång halv 8. Vi sov hela familjen till halv 10, så en riktigt lyxnatt kan man kalla det.

Nej, gröt gillar hon inte, men egen strumpa det är smaskens.


I dag har jag solat och gymmat. Kände mig lite crazylady då jag körde trippelpass vid gymmet, men jag överlevde och tänker ta mig an ett dubbelpass imorgon. Det är ju inte direkt så att kilogrammen minskar av sig själva. Här bjuder jag på en osminkad bild med dubbelhaka, men filuren till vänster är ju bara för söt.

Jag har annars märkt, att jag har börjat tappa massor av hår sedan jag slutade amma. Hemska saker, är ju snart flintig ifall jag inte hittar på någon bra lösning före det. Men jag är inte den enda i vårt hushåll som tappar hår. Kolla in den här nyfödda tjejen för snart fem månader sedan. Ni kan jämföra så ser ni vad jag menar.

Det lär väl vara rätt så vanligt att spädbarns hår nöts bort då de sover och att det senare växer tillbaka. Så ingen panik för fröken prupps frisyr. Men jag är inte lika säker när det gäller mig själv, hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar