torsdag 13 juni 2013

Klänningen och yoghurt


Har haft vanliga dagar här hemma med vardagssysslor, inget speciellt att blogga om. Jag körde spinn och core igår och kommer troligtvis att göra det ikväll också. Skulle vilja fara på ett TBC pass, men har ont i hälen sedan i tisdags och det vill inte ge med sig. Så spinning är typ ända jag kan göra just nu som höjer konditionen.
I dag är det B:s sista arbetsdag på det jobb, som han haft sedan 2007. I morgon lovas rolig familjedag på stan, före flyttstressen börjar på riktigt.

Efter många om och men har jag äntligen kommit fram till hur jag troligtvis skall göra med klännningen jag beställt från nelly. Skall flytta smycket som är på ena axeln, för att få klänningen att bli rätt väg. Jag har kollat varje dag på nellys hemsida efter en annan klänning jag skulle kunna ha, men inte hittat någon som passar. Klänningen jag beställde finns inte längre, så därför kan jag inte få en som är rätt sydd. Får försöka rätta till det själv, och med det menar jag såklart min kära mor, eftersom jag själv aldrig borde ha fått symaskinskörkortet i lågstadiet. Det sista mamma sade innan vi lade på var : Börja inte sprätta upp någonting själv, jag fixar det sen när ni kommer norrut! Haha, det säger en del om mina "syskills".
 
Just nu sitter jag och äter frukost, min och B:s favorityoghurt för tillfället. Känner mig rätt så utvilad idag. Fröken prupp har sovit till 5-6 tiden båda nätterna nu, och sedan efter lite mat somnat om. Det vill säga jag har fått sova 6-7 timmar i sträck. Håller tummarna att denna vana skall fortsätta.
                                                                                                                                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar