måndag 10 juni 2013

Måndag och kaffe

Måndag är väl alltid måndag, eller hur? Tur att det är tisdag och ny dag imorgon. Vaknade i morse, än en gång med för lite sömn under natten. Vi körde i väg till stan på lite ärenden. Köpte bland annat blommor åt världens bästa rådgivningstanter. Vi skall med fröken prupp på sista kontrollen imorgon, sen får jeppistanterna visa vad de går för. Men det kan jag säga att ribban är hög, efter att vi fått uppleva rådgivningen på denna ort. Helt suverän! Har känt mig trygg både under graviditeten och med Alyssa.

  Försökte få fröken prupp att äta päron-mango puré, supergott enligt mig. Men det tyckte inte hon förstås, utan spottade det direkt tillbaka på mig. Kom rakt i ansiktet och lite i munnen, Nam! Nåmen, vi byter ju bobbor lite nu som då med fröken, så varför inte päron-mango puré med lite saliv. Så här nöjd såg hon ut då jag gav upp.
Allt spottande och tvångsmatande gav mig huvudvärk. Det bästa botemedlet enligt mig är detta:

Sovande barn och starkt kaffe, oh yes! Fröken sov i en halv timme, sedan var det full rulle igen. Nu är det sovdags för mig också, tidig väckning imorgon med nya tag och uppstigning med rätt fot förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar