lördag 8 juni 2013

Grilla och måla

På fredagkväll bjöd vi grannarna på grillat. Det var sista gången vi grillade tillsammans före flytten. Vi dukade fint och jag bakade både rabarber- och äppelpaj till efterrätt. Det är synd att flytta från Alyssas kompis som är bara en månad äldre, nu börjar de äntligen ha nytta varandra och kan leka tillsammans.


En riktigt trevlig kväll hade vi och fick till och med lite smått och gott av grannarna.
 Jag hade sovmorgon i morse. Fick sova ända till kl 11. Känner mig som en ny människa. Har verkligen sömnbrist, men ikväll ska vi testa på att ge fröken prupp gröt. Väntar med spänning på hur natten blir och hoppas på det bästa! På förmiddagen kokade jag denna grönsak, får se vad fröken säger om smaken.
Det stank så hemskt i hela huset att B gladeligen målade där ute.
Jag passade på att packa lite mera medan Alyssa snarkade i vagnen.
Vårt babyrum och gästrum är numera ett kaos av flyttlådor.

Hittade världens minsta blöjor som jag aldrig hann använda åt fröken, eftersom jag krystade ut en 4095 g guldklimp. På tal om stora guldklimpar fick min kusin igår en tös på 4460 g. Så nu har Alyssa en söt småkusin som heter Edla.
På eftermiddagen bytte vi så att jag målade och B tog hand om tösen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar