torsdag 6 juni 2013

Nelly och drottningbär

I dag fick jag mig ett ordentligt skratt två gånger. Första gången var då jag öppnade mitt nellypaket som hade kommit på posten. Klänningen var sydd lite fel, det långa var på framsidan och det korta där bak. Hur tänkte man här egentligen?
Det såg väldigt roligt ut då jag prövade klänningen. Någon som haft bråttom kanske? Får skicka tillbaka så fort jag hinner. Lite surt med extra jobb, men tack vare nelly så förlängdes mitt liv med några minuter. Tur är ju att jag har tid på mig före bröllopet och leveranstiden är otroligt kort. Efter klänningsepisoden matade vi fröken prupp med puré av drottningbär. Då såg det ut så här. 



Hur kan en så liten och söt grimasera så fult? I dag har jag och Alyssa också träffat en föredetta arbetskompis på stan. Käkade lite bröd och sallad. Var så roligt att träffas och prata. Synd är ju att man inte träffas lika ofta mera efter flytten.  
                                      

Hade en väldigt trött knubbis efter stadsbesöket och veckohandlandet. Tänk imorgon är det fredag igen och exakt en vecka tills vi får nycklarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar