torsdag 14 november 2013

10 månaders babyn och dags för renovering

Fröken prupp blev 10 månader i går. Vi hade rådgivning väldigt tidigt från morgonen. Eller i alla fall kändes det så när jag med snabba steg skuffade vagnen på stadens gator en 9-tiden, vi brukar ju vakna först då. Allt var bra och till och med hemoglobinet testades. Fröken väger nu 8330 g och är 70,4 cm lång. Nästa kontroll på 1-års dagen. Hjälp, kan knappt tro att det snart är ett år sedan jag klämde ut vår guldklimp på 4095 g. Men först firar vi lite jul och nyår.



En kort uppdatering om vår 10 månaders tjej och hennes skills för den som är intresserad.
- kryper ( och snabbt går, en kvickstjärt som hon är)
- tar upp sig och står mot allt
- sitter utan stöd
- har världens bästa pincettgrepp ( får upp alla smågrusstenar, även de som inte dammsugaren ser)
- har fortfarande samma kost, men nu får vi börja på med makaroner, ris, fil, surmjölk, naturell yoghurt och grynost. NAM!
- förstår följande ord (vilka jag vet om iaf): pupu, nalle, anka, voff, kissi, mamma, pappa, lampa, vattenflaska, boll. Dessa kan hon hämta eller peka på.
- Säger ord såsom, mamma, baba, nam nam, kish (kissi). 

På morgonen när jag skulle öppna persiennerna i köket föll hela skiten ner. B frågade om jag försöker riva huset.
Nej, det försöker jag inte. Jag gillar och trivs i vårt hem. Men tror vi behöver nya persienner till köket, kanske? Blir också lite renovering hos oss i vår. Golven skall bytas, THANK GOD! Jag hatar t.ex vårt köksgolv, är så fult så jag vill spy och dessutom är mattan lös så när jag dammsugar fastnar den bara. SUCK! Men snart blir det väl ändring på det också. Har också tänkt renovera badrummen så småningom. Jeee! Kul när man äger lägenheten och kan renovera så som man själv vill ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar