torsdag 21 november 2013

Julkort och julstjärnor

Lite bilder från vår måndagkväll. Tyckte att vi behövde få middagen dukad lite extra fint, så vi körde med servetter och ljus. Vi brukar inte äta vardagsmaten så fint. Oftast blir det så att var och en plockar åt sig från kastrullerna i köket och går och sätter sig antingen vid matsalsbordet eller soffbordet. Men inte den här måndagen. Middagen bestod dock av helt vanligt fullkornsris och kycklingfilé i ugn.

Fröken prupp fick smaka på grynost och plockade i sig dem en efter en. Hon var så fokuserad på det hon gjorde. Men visst var det också roligt att klämma på dem och slutligen var nog en del på golvet eller i famnen. Men det är väl så det ska va? Läste någonstans att det är bra för barnens matupplevelse om de får klotta och leka lite med maten också. Det brukar hon oftast inte få göra eftersom vi matar henne. Men varför inte leka med grynost, det är lätt att städa upp?!
Vår kväll fortsatte med en aktivitet som jag redan en tid skjutit upp, nämligen att fotografera årets julkort. B´s kommentar då jag sade vad min plan var, löd så här ( och jag citerar ordagrant): " Jasså, du är den MAMMAN. Antingen är man en mamma som skickar julkort med en bild på sitt barn eller så är man inte. " Well, jag är just den MAMMAN. Så ni som väntar julkort av mig får ta mig som den MAMMA jag är ;) . Men gud, så svettigt och jobbigt det var. Men visst hade vi roligt och skrattade också. Jag kan berätta för er att det är inte lätt att ta julkort av en 10 månaders tjej som har myror i brallan. Ni kan få några sneakpeeks hur det bland annat såg ut.


Det var helt omöjligt att få henne att sitta still, för att inte tala om tomteluvan. Jag försökte till och med muta henne med min smartphone. Slutligen efter kanske en timmes kämpande kom jag på en bra grej hur vi får henne att sitta still och tomteluvan på plats utan en Samsung galaxy. Men det får ni vänta på med spänning.
Vi har också tjuvstartat med julstjärnor, kan inte sluta äta och välkomnar inte precis glatt de + fem kilon jag kommer att få på mig på grund av dessa underbara plommon bakelser.

Trevlig torsdag till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar