lördag 9 november 2013

Födelsedag och Iittala

I dag blir jag också ett år äldre, dvs 26 år. Gammal som gatan! Nånej, inte alls men jag är närmare 30 än 20 i alla fall och det känns lite skumt på nåt sätt.


På morgonen lekte jag med tösen. Pigga och glada var vi efter en 12 timmars natt i sträck. Då alltså för fröken, själv for jag sent och sova. Men hon sov i ett sträck från kl 21-9. Kan ni tänka er, ingen mjölk kl 3, ingen mjölk kl 6. Jag sov som en stock och vaknade inte än enda gång förrän kl 9, då jag groggigt funderade vad ljust det blivit om natten.

Kolla annars in balettpositionen på den andra bilden. Kanske det blir en gymnast av tjejen i alla fall, till mosters lycka?

Min födelsedag då? Körde ett ordentligt gympass, pumpade armarna så att det sved. På kvällen firade vi min pappas farsdag med mat och tårta.


Presenterna då? Jo, är fortfarande lite chockerad över allt fint jag fick. Så underbara gåvor, och så JAG. Tänk vad folk vet vad man vill ha. Alvar Aaltos är ju bara för fin, har inte ens vågat önska mig den och så får man den i present. Enda problemet är att jag vet inte vart jag skall sätta den utan att den går sönder. Har en tjej med orangutang armar, som by the way ryckte en kaffekopp med varmt kaffe över sig vid pappas. Det slutade dock bra efter lite kallt vatten. Men till saken, hon har en tendens att riva ner allt så det blir nog troligtvis vitrinskåpet i sådär 18  år framöver. Men tackar alla iblandade för en fin födelsedag, imorgon firar vi pappan i hemmet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar