måndag 18 november 2013

smörgåstårtor och vaknatt

Alltså vilken fullspäckad helg vi haft. Och troligtvis kommer alla våra helger att vara så ända fram till jul. Helgen innehöll allt från JKG´s 100-års jubileum till smörgåstårtor och vaknatt med fröken.
Jag övade på att göra smörgåstårtor till brorsans examens fest, som närmar sig med stormsteg. Den med skinka har jag gjort massor av gånger, men den med fisk var ny för mig. Riktigt gott blev det och godkändes av den utexaminerade.
Sandra var också här hela helgen och det blev bland annat tango dans vid mammas.

Natten till söndag var också min första vaknatt med fröken prupp. Vakade med henne från klockan 24-5.30. Vill aldrig göra om det och bara gudarna vet varför. Sov tre och en halv timme den natten och gick runt som en zombie hela söndagen. Det enda som piggade upp mig var baysimmet på söndagkväll. Orkade till och med göra hemgjord pizza efteråt åt mig och B. Söndagsmyste till hundra.

Nu har en ny vecka börjat, efter faktiskt 12 timmar sömn. Vi sov med fröken till 10 i morse. Men det behövde vi båda två efter föregående natt.

Har annars fått en del av mitt nya julpynt på posten. Väntar på lillajul och att få börja julpynta.

Ha en riktigt bra måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar