fredag 22 november 2013

Sömnskola och vinterland

Härliga fredag! Fredagar för mig är oftast inte precis avslappnade. Det gäller att städa, handla, träna, tvätta kläder och förstås ta hand om vår lilla tjej. Men det är ju trots allt fredag, en början på helgen och man kan ju inte annat än vara glad. Orkar inte stressa, "gör det jag hinner"- policyn brukar lugna ner mig till en mer harmonisk människa.

Några morgonbilder på vår piggelin.

Här övar hon sig på att vinka, oftast med handflatan mot sig själv...
och sen lyckan när man kommer på hur man skall göra.
Har kanske glömt att nämna att vi håller på med sömnskola för tillfället. Den vi valt att pröva på heter Tassmetoden, hehe. Vi började i måndags eftersom vi haft väldigt jobbiga nätter den senaste tiden och för att nattningen är det jobbigaste vi gör under hela dagen. Nattningen går kanske aningen bättre nu och Alyssa sover hela nätter utan att gråta eller äta. Får hoppas att sömnskolan hjälper, men vågar inte hoppas på för mycket eftersom jag läst att mångas problem återkommit efter en tid. Vi väntar och ser hur det blir och njuter iaf av de hela nätter vi har just nu.

Som ni ser har min önskan om en vit lillajul uppfyllits.


Så mysigt med snö (säger jag nu, svär säkert högt sen i vår när jag kommer traskade med vagnen i slaskväder). Men man skall njuta av nuet, eller hur? Myser med tända ljus och en stor kaffekopp. Välkommen vinter, välkommen jul!

En riktigt skön fredag till alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar