onsdag 4 december 2013

Vinterskoj och tomtenissar

Nu har jag äntligen hittat lite tid för uppdatering av bloggen. Har verkligen stört mig på att det gått en sån lång tid sedan jag skrev senast, men verkliga livet kommer ju i första hand och ni förstår säkert att det varit full rulle den senaste veckan.

Lika snabbt som vintern kom så var den borta igen. Så kom den på nytt, men så började det regna och snön var borta än en gång. Varför skall det vara så här? Vill ju ha vinter med snö och gärna några minusgrader, vi lever ju ändå decembermånad nu.

Fröken prupp hann i alla fall åka pulka för första gången, och det var skoj! Visst hinner hon göra det ännu flera gånger denna vinter, men snön borde verkligen komma för att stanna. 


Hon ser lite rädd ut på bilden och hon var nog lite aktsam i början, men efter stund tyckte hon det var riktigt roligt.

Vi hade sista gången babyrytmik för den här terminen och jul var förstås temat denna gång.

Försökte ta en gemensam bild av våra söta tomtenissar vilket ledde till att vi mammor blev aningen svettiga. Ibland känns det som om våra barn har extra många myror i brallan.


Ifall den ena inte drar tomteluvan av den andra så är den andra och petar den ena i näsan. Men söta är de i alla fall!

På kvällen var jag med systeri på stan. Vi sökte julfestkläder åt mig, hittade inga så jag kom hem med en julklapp åt fröken prupp istället.
Utbudet i denna "stad" är riktigt urdåligt. Det enda som finns är helt fantastiska barnkläder. Denna gång är det faktiskt Seppälä som leverar. Följande dag var jag på lunch med en kompis och hittade då en klänning som jag troligtvis kommer att ha. Snälla, snälla, bygg ett köpcenter åt mig! Det enda jag begär att få hit är H&M och Gina tricot, SNÄLLA!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar