måndag 9 december 2013

Famnkatt och julfest



Vår katt Lilli har blivit riktigt mamis efter sitt äventyr. Hon har aldrig tidigare tyckt om att sitta i famn någon längre tid och oftast trivts med att ligga själv på soffan eller i sängen. Men nu har hon plötsligt blivit en riktig famnkatt, sötnosen! Undrar verkligen vad hon varit med om de dagar hon varit borta? Men det lär vi nog aldrig får reda på.

Har kanske glömt att nämna att jag fått fina liljor av en god vän som besökte oss förra söndagen. Liljor är ju min favoritblomma. Tack Heidi!

På onsdagen hade högstadiet självständighetsbal och jag agerade både frisörska och sminkös åt fina lillasyster. Vad tiden går, lillasyster är inte så liten längre. Kommer ihåg min egen bal som om den var igår. Det var så spännande med klänning, håruppsättning och smink.


Samma kväll åkte jag och mamma iväg till min kusin som var värdinna för ett Enjo party.
Ni som varit på Enjo vet kanske vad det går ut på. Jag hade själv aldrig hört om dessa produkter som nog funnits redan en tid. Kort sagt är det bland annat städgrejer som man kan använda och städa med utan kemikalier. Resultatet skall bli lika bra, om inte bättre. Köpte något smått hem som jag skall prova. Är kanske inte helt övertygad ännu men jag blev nog lite skrämd då det slog mig hur mycket kemikalier man använder i sitt hem och hur man inte har någon aning om vad allt de innehåller. Och vår fröken som slickar både golv och speglar, usch då! Hon som demonstrerade berättade också att alla allergier som barn har idag kan bero till viss del av kemikalierna vi använder. Hmmm...en tankeställare, kanske?

Annars  var det en riktigt trevlig kväll och klockan var närmare 11 på kvällen förrän jag var hemma, nöjd och belåten efter en hel massa skvaller och julgott.


Vi var och veckohandlade på torsdagkväll med stadens alla andra invånare eftersom butikerna var stängda under självständighetsdagen. Då jag lite småstressad plöjde genom folkmassorna för att handla allt jag hade på listan sysselsatte sig B och fröken prupp med detta. Mina sötisar!

På lördagkväll hade vi som sagt firmans julfest. Var hemma igen kl 5 följande morgon efter mycket god julmat och dricka. Det var lyckat och stämningsfullt med juldekorationer och julmusik. Jag ser lite trött ut på bilden, men vill ju visa upp min snygga kavaljer.
Söndagen kändes som världens längsta dag och jag bara väntade på att få gå och lägga mig. Nu känner jag mig rätt så pigg igen. Ny vecka, nya möjligheter, gott folk!

Trevlig måndag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar