torsdag 19 december 2013

Träning och resultat

Kanske någon av er funderar hur det går med träningen och viktminskningen. Min PT har ju som sagt gjort sitt slutarbete om mig och har nu lämnat in det för godkännande. Jag fick läsa igenom det i tisdags och det var riktigt bra skrivet. Är hundra på att hon får godkänt!

I morse steg jag på vågen och det visade att jag har endast 2 kg kvar till mitt första mål, dvs ursprungsvikten då jag blev gravid. Känner mig riktigt nöjd. Skall försöka få ner de två sista före Alyssas födelsedag, då kan man säga att det tog mig exakt ett år att gå ner 22kg.

Enligt måttbandet har jag - 3 cm på rumpa, armar och mage sedan i juli då jag började med träningsprogrammet. På låren visare det bara - 1 cm. Men jag kör ju ganska tuffa benprogram med bland annat tunga knäböj och benpress. Har också alltid haft rätt så grova ben.

Så här såg jag ut för exakt ett år sedan. Det är december och jag är på väg till rådgivningen. Ser lite trött och småsur ut. Här börjar det vara riktigt tungt och BF närmar sig, och det kändes som om tiden gick i snigelfart.
Men alltså vilken elefant! Visst kände jag mig stor och klumpig, men att det faktiskt såg ut så här hade jag glömt. Vilken tur att spegelbilden visar lite annat just nu. Blir jag någonsin gravid igen tänker jag inte släppa mig så här. Det är lätt att säga nu, men jag vet ju då vad det går ut på när man är gravid och tänker röra  på mig mera och äta hälsosammare än då jag var gravid med fröken prupp.

Men som sagt är det inte färdigt ännu, min viktminsknings resa fortsätter. Jag har många svettiga timmar kvar vid gymmet. Och vilken tur att jag älskar att träna, för det kommer inte av sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar