torsdag 19 december 2013

"pojk-flicka" och "flick-flicka"

B har köpt bilar åt fröken prupp. Hon gillar stort och förstår precis hur man skall leka med dem, till och med ljudet kan hon, sötisen!

Ibland sitter jag och funderar om hon kommer att bli en "pojk-flicka" eller en "flick-flicka". Om det är nu tillåtet att dela in folk i sådana kategorier i dagens samhälle. Men man får väl filosofera om sitt eget barn? Egentligen är det ingen skillnad för mig, hon får bli precis den hon är, för världens bäst är hon i alla fall! Själv har jag alltid varit en riktig "flick-flicka" och är väl det kanske ännu idag. Har alltid älskat rosa och att leka med barbiedockor. Jag tror att jag både omedvetet och medvetet för över det på min enda dotter, så som tur har jag en karl som jämnar ut det med att köpa bilar åt henne och har stora planer om ishockey-träningar.

Så här såg det ut i måndags på morgonen, då lekte hon fotomodell.


Och posera kan den tjejen när hon har lust.

Trevlig fortsättning på torsdagen!


1 kommentar:

  1. Det brukar jag också filosofera kring. Själv har jag nog varit en mera "pojk-flicka", men Meya är en riktigt "flick-flicka" för tillfället som älskar rosa och prinsessor. Det är intressant att se hur det utvecklas för vi försöker att inte "styra" det åt något håll. :)

    SvaraRadera