onsdag 4 december 2013

Kalas och tårtor

Helgen var riktigt fullbokad denna gång. Började fredagmorgon med att göra smörgåstårtor som jag sedan garnerade på lördag. Min bror som blev utexaminerad hade beställt fyra stora smörgåstårtor av mig, två med skinka och två med fisk. Så här ser resultatet ut, och jag är faktiskt riktigt nöjd med fisktårtan.


Lillasyster sov över hos oss från fredag till lördag. Vi kollade Idol och julpyntade. Tycker det är lite synd att Erik föll ut, men ser framemot fredagens final med Elin och Kevin.
Lilli njuter av Jasmins uppmärksamhet. Lilli försvann annars i lördags men hittade hem igen idag efter 4-5 dagars äventyr. Undrar var hon varit, men är riktigt glad att hon här hemma igen.

På lördag åkte vi iväg på 1-års kalas till Nykarleby där världens bästa Felicia firades.

Tänk att det redan gått ett år sedan Felicia föddes. Hon har påverkat så mångas liv på ett sånt underbart sätt. B blev morbror, mina svärföräldrar blev morföräldrar och världens bästa svägerska blev mamma. Hipp hipp hurra för Felicia!

Vi gav henne en stor låda med duplon, vilket jag nog tror uppskattades av både stora och små.

Efter kalaset förde vi fröken prupp till min mammas för övernattning. Sedan var det dags för brorsans examensfest och party för oss vuxna.
Sandra var duktig och serverade hela kvällen.
Jag och min bättre hälft. Mera tårta och alldeles för mycket dricka. Ni kan tänka er att man mådde mindre bra på söndagen.

Har försökt ta igen mig lite nu under de senaste dagarna. Bara göra det jag måste. Man blir rätt så utmattad efter en stressig vecka och lite festande. Igår njöt jag och svägerskan av en sen frukost medan våra flickor sov sin första lur. På kvällen blev det en shoppingresa till grannstaden där utbudet är så mycket bättre. Märkte genast att jag saknat H&M något otroligt och tagit butiken förgivet då jag ännu bodde i Vasa. Var helt i extas och skulle ha velat köpa hem precis allting, så mycket fint nu inför jul. Men med några plagg rikare och några juklappar inköpta ser jag nu framemot inkommande helg och firmans julfest.

Trevlig onsdag till alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar