torsdag 19 december 2013

Julstök och julkaffe

Hur går det med julstöket då? Jo, sådär...julklapparna är i alla fall köpta. Vi var ju som sagt förra veckan med B till grannstaden och köpte de flesta. Igår var jag en vända till stan och köpte de sista, så nu borde jag ha det fixat. Check!
Vi firade ju vår 9-års dag på samma gång med pasta vid Rosso. Det var riktigt gott och snabbt fick vi maten också, vilket var en lättnad med några timmar shoppingtid en torsdagkväll. Tacka vet jag, Kokkola som förstår att ha butikerna länge uppe så här före jul.

Den främsta orsaken till att jag inte hunnit blogga på en vecka är att jag har bakat, bakat och BAKAT. Började på fredag och fortsatte ända till tisdagen då vi bjöd på julkaffe här hos oss. Och tror ni inte att jag glömmer att fotografera allt det jag åstadkommit under dagarna. Men några bilder har jag som bevis, som jag tog i efterhand.


Kan ju kort berätta vad vi bjöd på:

- pepparkakor
- knäck
- julstjärnor
- morotscupcakes med pepparkakssmak
-kakklubbor
- laxpiroger
- tacopastejer
- limpsmörgåsar med både skinka och kallrökt lax

Det var riktigt trevlig att träffas och umgås. Och jag måste erkänna att jag gillar att planera och hålla små festligheter. Hade sådan energi från fredag till tisdag som var helt riktad på julkaffet, så jag glömde att andas och att kanske leva, vilket i sig ledde till att tröttheten och utmattningen slog till igår. Ville helst bara dra täcket över huvudet och räknade minuterna tills B skulle komma hem. Och hem kom han slutligen med en stor, smaskig pizza åt mig. Känns lite bättre idag, men försöker ta det rätt så lugnt.

Borde dock sätta igång med julstädningen, men vi får se om det blir först imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar