tisdag 22 juli 2014

BBQ och en hel massa annat program

Kanske någon av er undrat, om min frånvaro i en vecka berott på att jag fött?! Så är dock inte fallet, ännu i alla fall. Vi har bara haft massor av program de senaste dagarna och under lediga stunder har jag försökt vila, för det här med att vara gravid börjar verkligen ta musten ur mig. Känner mig mer än höggravid och skulle gärna föda vilken minut som helst. Dock vore det bra om lillkillen skulle växa ännu i magen i några veckor och så borde jag också packa BB-väskan. Men fysiskt och psykiskt börjar jag vara mogen för att avsluta kapitlet graviditet och inleda livet som tvåbarnsmamma, vilket jag också märker med min kropp konstant hela tiden.

Men tillbaka till vad vi sysslat med under den senaste veckan. Bilderna får tala för sig, med lite korta förklaringar här och där. ;)

På onsdag sov fröken prupp hos mammas och jag och B var bjudna på grillfest hos några vänner. Vi hade som tema USA och grillade hamburgare och s´mores. Tyvärr hann inte mina två burgare fastna på bild innan de låg i min mage, men några bilder på efterrätten s´mores hann jag ta.


Att spela kubb är något jag garanterat kommer att göra i slutet av augusti om jag vill börja föda. Sammandragningar, oh yes!! Men i och för sig får jag sammandragningar oavsett om jag står, sitter, går eller spelar kubb.Så det är väl ingen skillnad egentligen.
Vi har haft besök av de bästa Molpe- och Sandsundbor jag vet.



Besökte grannstaden och köpte hem nya kyl- och frysskåp. Så nice med större skåp!! Hojta till om ni behöver en kyl och frys, vi säljer nämligen vårt gamla nu på Findit. Lunchade vid ABC med typ hundra knattespelare, eftersom det var Kokkola cup i fotboll samma helg.

En fröken som numera äter duktigt själv med gaffel. Gott med makaronilåda :).

Så har vi inlett årets Jakobsdagar med Barnens dag. Här kan ni läsa om då vi besökte barnens dag ifjol.






De två sötaste damerna i hatt.

Idag har vi lunchat vid After Eight med en kompis och ätit våfflor vid mammas.
Imorgon blir det ett besök till rådgivningen, igen. Men de besöken blir ju tätare nu också i och med att det bara är en månad kvar till BF, vilket jag tycker är riktigt bra. Hellre en kontroll för mycket än en för lite. Får se sedan hur det blir med resten av veckan och Jakobsdagar?! Lite skojigt program på lördag lär det väl nog bli. ;)

Nu soffhäng och knäckebröd innan en svalkande dusch och läggdags. För jo, det enda cravings jag har denna graviditet liksom den förra är knäckebröd. Kan äta hur mycket som helst, och äter dem helst direkt ur paketet utan något pålägg. So weird!!

Ha det så bra och ni som tänker delta i Jeppisdagan, kanske vi ses i folkmassorna?!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar