söndag 6 juli 2014

Söndagkväll och en otroligt varm helg

Det är söndagkväll, utmattad men glad och lycklig efter en helt underbar helg tillsammans med de viktigaste jag har. Helgen har rusat förbi väldans snabbt, men vi har ändå hunnit göra massor. Lite kort om den fina helgen.

På torsdag fick jag mina fötter ompysslade hos kosmetologen. Använde ett presentkort jag fått av mina älsklingar till morsdag och nu har jag fräscha och fina fötter samt lackade tånaglar igen. Mina fötter är redo för lillebror. Nu borde jag ännu bara hinna med ett frissabesök före han bestämmer sig för att komma ut. Har dock bokat tid till 4.8 så vi får hoppas att det inte krockar med förlossning ;).
Köpte också lite nytt nagellack och en fuktgivande fotkräm eftersom jag har så torra fötter.
På fredageftermiddag firade vi både att det var helg och att sommarvärmen äntligen hittat tillbaka. Det blev glass på gågatan.
Och jaaa, på lördag var det minsann sommarväder. Vi tillbringade hela dagen utomhus. Fröken lekte massor i sin lilla lekstuga.
Det blev strandpremiär med lek i sanden och i vattnet. Och som hon trivdes, även om vattnet enligt oss var lite kallt ännu. Det var perfekt strandväder.






Hehe, det fanns sand lite överallt när man kom hem, bland annat mellan tårna för att inte tala om blöjan.

Vi hade besök av både systeri och Christoffer från Vasa och Anneli och Jim. Fikade många gånger på den varma terrassen, som nu äntligen har fått ett parasoll, så nu går det att sitta där lite längre utan att förgås.
Söndagmorgon började med sovmorgon för min del, även om jag fick sova ut på lördagmorgon också. Men jag har världens bästa man som vet hur otroligt dåligt jag sover just nu om nätterna. Det är helt fruktansvärt hur jag vaknar hela tiden av att det är obekvämt, tar ont, sammandragningar eller helt enkelt för hett och svettigt. Men ja, med lite sovmorgnar har jag fått lite mera sömn nu under helgen, så skönt. Kaffe på terrassen direkt från morgonen och underbart väder. En söndag kan inte börja bättre!
Och tack Anni och Jim för den fina blomman! Hoppas jag kan sköta om den så att den inte torkar ut på den heta terrassen.

Idag har som sagt sommarvädret fortsatt och vi har haft utedag på vår bakgård med massor av besök. Vi bjöd mamma, mina systrar och Christoffer på mat som självklart serverades ute. Lagom till kaffet och glassen kom även B´s föräldrar, så man kan säga att det blev rätt så fullt runt bordet. Men så trevligt med lite söndagsmys med familjerna.

Ikväll hade vi en trött tjej efter en händelserik helg med massor av sol och värme. B spelar data spel och jag själv har just ätit lite kvällsmål och sett sista avsnittet av Orange is the new black. Nu väntar jag på tredje säsongen, men det lär väl nog ta ett tag före den kommer ut.

Det blir troligtvis lite slösurfande nu innan jag tar en svalkande dusch och hoppas på att det skall hjälpa mig att hitta sömnen lite lättare ikväll.

Imorgon cyklar jag och fröken från morgonen till mammas för att tillbringa dagen där eftersom hon har kvällsskift och kan hjälpa mig med Alyssa. Hon har en vecka kvar jobb och sen semester i fyra veckor. Gissa om det kommer att hjälpa min vardag med vår lilla fröken ;). För att vara ärlig så börjar det vara riktigt tungt nu med lillebror i magen och jag tar gärna emot all hjälp jag får.

Hoppas ni också haft en fin helg och kan starta en ny vecka med gott humör!

Ha det gott!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar